Sidor

16 februari 2011

Fynd fynd fynd!

Vit blus 30kr // Grå skjorta 30kr // Svart långkjol 30kr // Röd väska 40kr // "Alltid älskad" 1kr/st 


Jacka 60kr




Min secondhand shopping från förra veckan! Allt är köpt på Second Chance. Jag fick en blus, en skjorta, en kjol, en väska, en jacka, två böcker + en sjal och en duk(inte med på bild) för 212kr! GALET!

Jag älskar att kika in i secondhand butikerna i stan, Second Chance och Kupan är de bästa i Varberg. Ibland hittar jag hur mycket som helst som jag vill ha, ibland hittar jag ingenting. Det gäller att ha tålamod, man kanske inte alltid hittar något. Man ska inte heller besöka butikerna för ofta, varannan vecka kan vara lagom.

Det som är bra med secondhand:
- Bra för miljön!
- Det är energisparande
- Det är ofta bra kvalitet på gamla grejer (beroende på hur mkt de är använda förstås)
- De mesta är unikt! (jag tror inte jag kommer hitta någon med en likadan jacka som ovan ;)
- BILLIGT! :D
- Man kan gå från butiken med gott samvete, inte nog med att du har varit snäll mot miljön så har du också skänkt pengar till goda ändamål!


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer: